måndag 4 maj 2009

ICA kaffe

Som så ofta blev jag medveten i morse att jag va helt gul på bönor hemma. En dag utan espresso funkar inte därför beslöt jag mig för att prova en mer kommersiell böna. Valet föll på Molinari, helt ok rostdatum med tanke på att det är en ICA produkt (2/3-09). Espresson blev väl ok, dock ljusår från smaken av egenrostade bönor och många J&N bönor.

På onsdag kör vi matlagninskväll igen, denna gång har jag fått i uppdrag att göra förrätt, ska nog hitta nåt smaskigt recept.

/Magnus

7 kommentarer:

Unknown sa...

Molinaris kaffe smakar urin i min mun! Vd:n för företaget borde offentligt pryglas för sitt vidriga kaffe.

Magnus sa...

Urin är att ta i Micke.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Vilken otroligt barnslig kommentar, Micke. Som vanligt klankar du ner på andras åsikter och tankar. //Johan

danne sa...

vem är det som censurerar kommentarerna?

Anonym sa...

va? /micke

Tamara sa...

if you would like to try a lovely coffe you must drink a LAVAZZA or a SEGAFREDO coffe in Italy we use expecially these types of coffe =)
I hope that you can find it in Sweden and then tell me ;-)